طرز تهیه و تنظیم سس کچاپ خانگی قادر است لذت یک غذای سلامت را کامل شدن نماید . از در بین قفسه‌های منحصربه‌فرد سس در فروشگاه‌ها این دسته سس مدام بخشی از انتخاب‌های قطعی است . به‌راحتی می‌توان بیان کرد سس کچاپ محبوب‌ترین و پرکاربردترین سس‌هاست . این محبوبیت بی‌دلیل نیز نیست . کم نیستند کسانی‌که تصور میل کردن کشلقمه , لازانیا , گونه های ساندویچ و غیره فارغ از سس کچاپ برایشان ممکن نیست . خبر عالی این است که شما میتوانید سس کچاپ را خودتان صحیح نمائید ; سوای هیچ ماده‌ی حفظ کننده و ناسالم , با مزه دلخواه . می توانید ترشی , شوری و شیرینی سس را خودتان گزینش فرمایید . برای فراگیری طریق تنظیم سس کچاپ خانگی با این مقاله اسنپ‌فود همراه باشید .

یادگرفتن شیوه تنظیم سس کچاپ خانگی از کجا آمده است
سس کچاپ احتمالاً‌ متولد قرن هفدهم میلادی است . بااین‌همه دیدنی است بدانید سس کچاپ مدرن به سس کچاپ قرن‌هفدهمی هیچ شباهتی ندارد . سس کچاپی که ما می شناسیم کمتر از دو قرن قدمت دارااست . از نیمه‌ی قرن نوزدهم به‌بعد است که سسی قرمزرنگ , درست‌شده با گوجه‌فرنگی و سرکه , اسم کچاپ گرفت .

در قرن هفدهم کچاپ اسم سسی بود که برای ماهی تدارک می‌دیدند . اتفاقاً خویش کچاپ نیز معنای ماهی می دهد و می‌توان اظهار کرد سس ماهی است . در تهیه‌ی آن نیز از ماهی به کارگیری می شد . مواد کلیدی سس کچاپ قرن‌هفدهمی از این قرار بود : ماهی کولی , خرچنگ , صدف , گردو , لوبیاقرمز , لیمو , انگور و خیار .

بد نیست بدانید کچاپ اولِ قرن نوزدهم هم به کچاپ مدرن شباهتی ندارد . در آن زمان به هر سسی که سرکه در آن به کار رفته بود کچاپ می‌گفتند .

شیوه تنظیم سس کچاپ مدرن که گوجه‌فرنگی و سرکه پایه‌ی آن باشد یک سلیقه‌ی کاملاً امریکایی است . درواقع رنگ و مزه سس کچاپ مدرن را بایستی در علاقه‌ی مفرط ساکنان ینگه‌دنیا به گوجه‌فرنگی جست‌وجو کرد .

مواد اول برای نحوه تهیه و تنظیم سس کچاپ خانگی
مواد نخستین برای شیوه تنظیم سس کچاپ خانگی دوچندان در دسترس است . همانند نحوه مواد اول برای سس خانگی کشلقمه , مواد نخستین این سس را نیز می‌توان در هر آشپزخانه‌ای پیدا کرد . اما دست شما برای تغییر‌و تحول در مواد اول گشوده است . چه بسا در شرایطی که ادویه‌های حیاتی نیز دراختیار نباشد , مدام افزودنی‌ها و چاشنی‌های دلخواه شما قادر است مزه دوست‌داشتنی‌تری برایتان به ارمغان بیاورد . طریق تهیه و تنظیم سس کچاپ خانگی به اندکی وقت و این مواد نخستین نیاز دارااست :

پیاز میانگین : یکی
روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری
سیر : یک حبه
پوره‌ی گوجه‌فرنگی : ۵۰۰ گرم
سرکه : ۳۵۰ گرم
آب : ۲۰۰ میلی‌لیتر
شکر قهوه‌ای : ۱۵۰ گرم
نمک : نصف قاشق غذاخوری
پودر پاپریکا : یک‌دوم قاشق چایخوری
فلفل جامائیکایی آسیاب‌شده : یک‌چهارم قاشق چایخوری
زعفران : به‌اندازه‌ی دلخواه
عسل : در صورت رغبت برای جایگزینی با شکر , نصف قاشق غذاخوری
روش تهیه سس گوجه فرنگی تازه با فلفل
پیاز را به‌صورت مضاعف ریز خرد فرمایید .
یه خرده روغن در ماهیتابه بریزید و بگذارید با شعله کم گرم شود .
پیاز خردشده را درون روغن داغ بریزید و اذن دهید برای چندین دقیقه حرارت ببیند و قابل انعطاف شود .
سیر را مضاعف ریز خرد نمائید و برای دو تا سه دقیقه تفت دهید . آنها‌را به پیازهای تفت‌داده و نرم‌شده طولانی تر نمایید .
پیاز و سیر تفتیده را از روغن جدا فرمائید و باطن یک قابلمه بریزید .
پوره‌ی گوجه‌فرنگی را به‌همراه آب و سرکه درون قابلمه بریزید .
شعله را بسیار نمائید و اذن دهید بجوشد و آب آن گرفته شود .
شکر و نمک و فلفل را به مایه طولانی تر نمایید .
می توانید به‌جای شکر از نصف قاشق عسل و نصف قاشق شکر به کار گیری نمایید .
مواد را به‌خوبی با نیز ادغام فرمائید .
اذن دهید برای ۲۰ دقیقه با حرارت ملایم حرارت ببیند .
در حین زمانی‌که سس روی شعله است از هم‌زدن غافل نشوید ; مخصوصاً حواس‌تان باشد که در دقایق آخری سس شما ته نگیرد .